پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

عزیز محمدی خبر داد: پرونده یک مدیر باشگاه در دست بررسی است

عزیز محمدی خبر داد: پرونده یک مدیر باشگاه در دست بررسی است

رییس سازمان لیگ از بررسی به پرونده یکی از مدیران باشگاه‌ها در هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال خبر داد.


 عزیز محمدی با اشاره به فعالیت هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، اظهار کرد: ورود به هر شغلی مستلزم اخذ استعلامات لازم است؛ تحقیق پیرامون افراد مختلف، تحصیل حسن شهرت و احراز صلاحیت‌های لازم آنها از جمله شرایط و ضوابطی است که در هر حوزه کاری وجود داشته و طبیعتا در فوتبال هم باید موجود باشد. حال تکلیف برخی تخلفات کاملا محرز که در ضوابط قضایی و اخلاقی کشور تعاریف مشخصی دارد، روشن است اما برخی کارها، رفتارها و مسایل اخلاقی که ممکن است جرم نباشد، می‌تواند جزو شرایط کسب صلاحیت شاغلین در فوتبال وجود داشته باشد.

 وی افزود: به طور مثال شرایط کسب مدرک مربیگری فوتبال در دوره کنونی نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد، پس اگر مربی شرایط جدید را نداشت و نتوانست مدرک را اخذ کند، تخلف نکرده اما در فوتبال هم نمی‌تواند مربیگری کند. معلمی و مربیگری جزو شغل‌هایی هستند که باید همواره با سلامت اخلاقی و جسمی افراد همراه باشد چرا که آنها می‌خواهند شاگرد تربیت کنند. تمام مسایل مربوط به این حوزه تنها در هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای فوتبال، بررسی می‌شود.

 عضو هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال تاکید کرد: با هرگونه بی‌احترامی مربیان به هم و دست‌اندرکاران شاغل در فوتبال برخورد جدی خواهد شد و در صورت لزوم عضویت شخص خاطی در مجموعه فوتبال لغو می‌شود. ما ابتدا چهار مرتبه تذکر به شخص یا باشگاه خاطی می‌دهیم و اگر سپس باز هم به تخلفش ادامه داد، لغو عضویت را از طریق هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال اعمال می‌کنیم.

 رییس سازمان لیگ گفت: این اقدام‌های ما براساس مقررات اخلاقی فیفا و قوانین و ضوابط حاکم بر اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های جاری کنگره فیفا که در آگوست سال 2009مصوب شده، صورت می‌پذیرد و به هیچ وجه بی‌پایه و اساس و سلیقه‌ای نیست. در گذشته هم برخی نسبت به وجود ستاد منشور اخلاقی و تصمیم‌هایی که در آن گرفته می‌شد، انتقاد می‌کردند اما بدانند که در ماده 58 اساسنامه فیفا وجود کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاقی در مجموعه یک فدراسیون شناخته شده است.

 وی ادامه داد: در بحث وظایف کمیته اخلاقی مدنظر فیفا آمده است که: " فیفا مسوولیت ویژه‌ای را برای حمایت از تمامیت و اعتبار فوتبال در سطح جهان دارا می‌باشد. فیفا به طور مستمر برای حفظ چهره فوتبال از هرگونه خطر یا آسیب در اثر اعمال و روش‌های خلاف اخلاق و غیراخلاقی به ویژه آن دسته که زیر نظر فیفا انجام می‌شود، در تلاش است. در این ارتباط، مجموعه قوانین زیر به تصویب رسیده است؛ مقررات سازمانی و اخلاقی نیز در ارتباط با چگونگی محرومیت ناشی از هرگونه تخلف از قوانین اخلاقی در این آیین‌نامه ارایه شده است."

 وی گفت: همچنین فیفا آورده است که "هر فردی که مسوولیتی را به عنوان یک مامور رسمی پذیرفته و تقبل می‌کند، مقید به رعایت مفاد این آیین‌نامه است. مامورین رسمی باید تعهد خود به اخلاق را هنگام اجرای وظیفه‌شان نشان دهند. آنها باید متعهد باشند که رفتاری بزرگ‌منشانه داشته باشند. رفتار و عمل آنان باید با اعتبار کامل و امانت و درستی توام باشد. مامورین رسمی نباید از موقعیت شغلی خود به هر طریقی سوءاستفاده کنند، به خصوص سودجویی از شغل برای مقاصد و منافع شخصی".

 عزیزمحمدی خاطرنشان کرد: این هیات همچنین به تخلفات احتمالی داخلی مجموعه فدراسیون هم رسیدگی می‌کند و در صورت احراز جرم، برخوردهای لازم را انجام خواهد داد. این هیات از هرگونه رسانه‌ای شدن تخلفات جلوگیری می‌کند و در برخورد با شخص یا مجموعه خاطی، احکام را به صورت محرمانه به شخص یا باشگاه اعلام می‌کند.

 وی تاکید کرد: دریافت وجوه برای کارسازی، واسطه‌گری، دریافت هدایا یا منافع تعریف نشده به منظور انجام امور، شرط بندی، مشروعیت تبعیض، رشوه‌خواری و... هم از جمله تخلفات مورد بررسی در هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال خواهد بود. همچنین تحریم‌های مدنظر کاملا براساس ضوابط AFC است که برای ما مشخص شده است.

 رییس سازمان لیگ با بیان این که به محض دریافت پاسخ استعلامات درباره برخی از مدیران، بازیکنان و مربیان فوتبال، تصمیمات لازم درقبال آنها گرفته خواهد شد گفت: نام یکی از مدیران باشگاه‌ها هم در میان این افراد هست که در حال بررسی پرونده وی هستیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد