پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

افشین قطبی در برابر لاتزیو با ترکیب اصلی

  افشین قطبی پس از پیروزی یک بر صفر برابر واشاش مجارستان اظهار داشت: در این بازی به اهداف مد نظر خود دست یافتیم و توانستیم در نیمه دوم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

 وی در مورد دیدار بعدی برابر لاتزیو خاطرنشان کرد: در بازی با لاتزیو با نفرات اصلی به میدان می‌رویم و از بهترین بازیکنان خود استفاده خواهیم کرد. در 2 بازی گذشته ترکیب تیم را تغییر دادیم تا تمام افراد را مورد آزمایش قرار دهیم و برای بازی سوم آماده شویم.

 سرمربی تیم ملی با اشاره به استفاده تمام افراد در 2 بازی گذشته عنوان کرد: برابر واشاش به بازیکنانی که مقابل ستاره سرخ بلگراد نتوانستند به میدان بروند بازی دادیم تا هماهنگی لازم بین آنها به وجود آید و همچنین نفرات اصلی ریکاوری انجام دهند.

 قطبی تأکید کرد: با 5 تعویضی که در این دیدار انجام دادم، برخی از بازیکنان جدید فرصت پیدا کردند تا توانایی خود را نشان دهند. موقعیت‌های زیادی در این دیدار به دست آوریم که متأسفانه نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

 وی با ابراز رضایت از تمام بازیکنان تصریح کرد: تمام بازیکنان تلاش خود را انجام دادند و این موضوع بسیار با ارزش است و من از آنها راضی هستم. در نیمه اول سرعت بازی خوب نبود، اما با صحبت در بین دو نیمه توانستیم بازی خوبی در نیمه دوم به نمایش بگذاریم و پاس‌های صحیح زیادی را رد و بدل کنیم.

 قطبی اظهار داشت: نتیجه دیدارها برای ما مهم نیست بلکه برای شناخت از بازیکنان و به دست آوردن ترکیب ثابت بازی می‌کنیم. هدف از برگزاری این دیدارها کسب اعتماد به نفس بازیکنان و هماهنگی بین آنها است.

 سرمربی تیم ملی یادآور شد: بسیار دوست داشتم مردم نیمه دوم تیم ملی دیدار برابر واشاش را مشاهده می‌کردند و می‌دانم که از عملکرد ملی‌پوشان راضی و لذت می‌بردند. تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم.

 تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش 2 دیدار دوستانه برگزار کرده و برابر ستاره سرخ بلگراد به تساوی یک بر یک دست یافت و مقابل واشاش مجارستان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.
 ملی‌پوشان در آخرین دیدار تدارکاتی خود چهارشنبه شب در آرونزو دی کاتوره ایتالیا به مصاف لاتزیو می‌روند.

گزارش ویژه از بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس

گزارش ویژه از بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس

پرسپولیس که پیشگام استفاده از بازیکن خارجی در تاریخ فوتبال ایران است، در یک دهه اخیر بیش از 20 بازیکن خارجی را به خدمت گرفته است که بجز چند مورد، بقیه انها عملکرد مثبتی نداشته اند و باعث بروز مشکلات زیادی برای این باشگاه شده اند.


 هروه اوساله بازیکن 23 ساله اهل بورکینافاسو قرار است به عنوان بیست و هفتمین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر پیراهن سرخپوشان را بر تن کند. این مهاجم که در اردوی آلمان مورد توجه دایی قرار گرفت، جانشین محسن خلیلی در خط حمله پرسپولیس می شود. پرسپولیس که پیشگام استفاده از بازیکن خارجی در تاریخ فوتبال ایران است، در یک دهه اخیر بیش از 20 بازیکن خارجی را به خدمت گرفته است که بجز چند مورد، بقیه انها عملکرد مثبتی نداشته اند و باعث بروز مشکلات زیادی برای این باشگاه شده اند. سایت گل نگاهی دارد بر عملکرد و حضور بازیکنان خارجی در پرسپولیس:

1. ویلیام مک کلور(نیوزیلند): این بازیکن انگلیسی- نیوزیلندی اولین بازیکن خارجی حاضر در لیگ ایران است که در سال 56 به پرسپولیس امد و در اولین بازی مقابل ذوب اهن موفق به گلزنی شد. مک کلور با همین یک گل ایران را ترک کرد و بعدها وقتی بازیکن بزرگی شد، با تیم ملی نیوزیلند در جام حهانی 1982 حضور یافت. مک کلور که به بیلی معروف بود، قبل در تیم دوم باشگاه لیورپول بازی می کرد و پس از ترک پرسپولیس در لیگ نیوزیلند مشغول شد و 30 بازی ملی نیز برای این تیم انجام داد. مک کلور 20 ساله نتوانست خود را با محیط فوتبال ایران تطبیق دهد.
 

2آلن ویتل(انگلستان): بهترین بازیکن خارجی است که در تاریخ فوتبال ایران بازی کرده است. ویتل که سابقه بازی در اورتون و کریستال پالاس را داشت، در سال 56 به پرسپولیس آمد. او که سابقه دعوت به تیم ملی انگلستان را در کارنامه داشت، در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و 15 گل برای سرخپوشان در لیگ و جام حذفی به ثمر رساند.

3. عیسی ترائوره(مالی): این بازیکن اهل مالی که  همچنان در لیگ برتر بازی می کند، اولین بازیکن خارجی پرسپولیس در دوره جدید است. عیسی در فصل 82 به پرسپولیس امد  و طی یک فصل حضور در این تیم 3 گل به ثمر رساند که یکی از آنها مقابل استقلال بود. عیسی تنها گلزن خارجی در تاریخ داربی تهران هست و هنوز کسی با رکورد او شریک نشده است.

4. ساشا ایلیچ(مقدونیه): این گلر اهل مقدونیه در لیگ 82 به پرسپولیس پیوست و به خوردن گلهای زیبا در لیگ برتر معروف شد! ساشا در یک فصل حضور در پرسپولیس عملکرد متوسطی داشت و پس از جدایی از سرخپوشان در استقلال اهواز و پگاه گیلان کار خود را ادامه داد و اکنون یکی از اعضای کادر فنی تیم استیل آذین است.

5. کریستوفر ره(لیبریا): حکایت حضور این بازیکن لیبریایی که سابقا در آرسنال بازی می کرد، یکی از ابهامات تاریخ مدیریتی باشگاه پرسپولیس است. این بازیکن بدون حضور در تهران موفق به دریافت غرامت کلانی از پرسپولیس شد! مدیر برنامه های او یک پیش قرارداد با پرسپولیس امضا می کند که برای باشگاه تعهدآور بوده است. بعدها با طرح شکایت در فیفا موفق به دریافت غرامت شد. ره هنوز در لیگ فوتبال اندونزی بازی می کند، در حالی که اصلا به تهران مسافرت نکرد!

6. سامبو چوجی(نیجریه): بازیکنی که با تیم نیجریه قهرمان جام جهانی نوجوانان شده بود، در فصل 83 قرار بود امید اول پرسپولیسی ها در خط حمله باشد. این بازیکن به شدت مورد علاقه راینر سوبل آلمانی بود و در بازیهای پیش فصل درخشید و هواداران را امیدوار به حضور یک گلزن تمام عیار کرد. اما او فقط یک گل در لیگ برتر برای پرسپولیس به ثمر رساند که ان گل هم در باخت 2-1 به ملوان بی تاثیر بود. چوجی نیجریه ای در تعطیلات نیم فصل وقتی به المان رفت، دیگر به ایران بازنگشت و پرسپولیس مدتها در پی رد پایی از او در المان بود!

7. ایلیا پرسکی(مقدونیه): یک مدافع در سطح متوسط که در سال 83 به پرسپولیس پیوست. پرسکی در ان زمان 28 ساله بود و از یک تیم دسته دومی مقدونیه به پرسپولیس آمده بود که همین موضوع نشان دهنده سطح فنی او بود. در بیشتر اوقات فصل نیمکت نشین بود و بعد از جدایی از سرخپوشان نیز دوباره به یک تیم دسته دومی در مقدونیه پیوست.

8. یان نیکولوفسکی(مقدونیه): حکایت حضور او در پرسپولیس مثل کریستوفر ره بود، با این تفاوت که او به تهران امد و یک فصل نیز با پرسپولیس تمرین کرد، اما هرگز در دروازه قرار نگرفت. نیکولوفسکی که هنوز دروازه بان اول تیم ملی مقدونیه است، در زمان مدیریت خطیب به پرسپولیس امد، اما گفته می شد علی پروین سرمربی وقت سرخپوشان مخالف حضور او بوده و به این بازیکن بازی نداد. نیکولوفسکی پس از جدایی از سرخپوشان به فیفا شکایت کرد و بالاخره با دریافت حق و حقوق خود پرونده را بست.

9. خوزه انتونی تورس(پاناما): داستان حضور مدافعان پانامایی در پرسپولیس به حضور تیم ملی پاناما در رقابتهای گلدن کاپ برمی گشت که  علی پروین سرمربی پرسپولیس بطور اتفاقی یکی از بازیهای این تیم را از تلویزیون تماشا می کند و از بازی انها خوشش می آید! با توجه به قیمت مناسب، تورس و هموطنش راهی تهران شدند و با پرسپولیس قرارداد بستند. تورس در بازی مقابل شموشک در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و در ان بازی پرسپولیس باخت. بعد از بازی بهمن فروتن سرمربی شموشک از حضور این بازیکن حسابی تشکرکرد که باعث برد شموشک شده بود!

10.  کارلوس ریورا(پاناما): این مدافع راست 26 ساله بر خلاف هموطنش از تکنیک و سرعت خوبی برخوردار بود، اما در بازیهای رسمی برای سرخپوشان به میدان نرفت. ریورا و تورس در میانه فصل که برای حضور در یک بازی ملی از ایران خارج شده بودند، دیگر برنگشتند و همین سال گذشته بود که پرسپولیس با پرداخت غرامت پرونده شکایت انها را در فیفا بست!

11.  رافائل اردئو(نیجریه): شاید هیچ کدام از بازیکنان خارجی به اندازه رافائل برای پرسپولیس دردسر درست نکردند و پرونده شکایت او در فیفا می توانست قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم را از چنگ این تیم دراورد. این بازیکن که در سطح پایینی بود، همزمان با حضور آری هان سر از پرسپولیس درآورد و فقط یک گل برای پرسپولیس مقابل استقلال اهواز در کیش به ثمر رساند و وقتی از پرسپولیس کنار گذاشته شد، با شکایت خود به فیفا منجر به کسر 6 امتیاز از پرسپولیس کرد که حتی می توانست منجر به از دست رفتن قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر 86 شود.

12.  روبرت ساها(چک): این مدافع چپ با تکنیک نیز توسط آری هان به پرسپولیس آمد. ساها در مدت 1.5 سال حضور در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و پس از پرسپولیس نیز به تیم شاهین بوشهر رفت. این مدافع موطلایی اکنون در لیگ دسته دوم کشور چک همچنان بازی می کند. ساهای چپ پا در پرسپولیس پیراهن شماره 5 را می پوشید که بطور سنتی در این تیم بر تن مدافعان اخر بوده است.

13.  ژاک الونگ(کامرون): هافبک دفاعی کامرونی پرسپولیس که گفته می شد دچار 5-6 سال صغر سنی نیز  هست! یکی از معدود بازیکنان آفریقایی موفق در لیگ برتر بود. او دو فصل و نیم در پرسپولیس بازی کرد و حتی در زمان حضور در پرسپولیس برای تیم ملی کامرون نیز بازی کرد. الونگ بعد از جدایی از پرسپولیس راهی سپاهان شد و سپس به اسلواکی رفت.

14.  صلاح حسن(عراق): بازیکن ملی پوش عراقی پرسپولیس در فصل 85 چندان در این تیم موفق نبود، چرا که مصطفی دنیزلی به او اعتقادی نداشت. با این حال در مدت کوتاه حضورش در پرسپولیس دو گل به ثمر رساند .او با تیم ملی عراق نیز قهرمان جام ملتهای آسیا 2007 شد.

15.  زیاد شعبو(سوریه): در نیم فصل دوم لیگ 85 پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود دست به دامن این مهاجم سوری شد. شعبو که در لیگ سوریه عملکرد بسیار درخشانی داشت، طی یک نیم فصل حضور در جمع سرخپوشان دو گل در لیگ برتر و یک گل نیز در جام حذفی به برق تهران زد. شعبو بازیکن بدی نبود و در مدت کوتاه حضورش در پرسپولیس بازیکن باکیفیتی نشان داد.

16.  طارق جبان(سوریه): مدافع و کاپیتان سابق تیم ملی سوریه نیز درزمستان 85 با قرارداد 6 ماه به پرسپولیس پیوست. حضور او در جمع سرخپوشان نیز از ابهامات یارگیری پرسپولیس در آن سالها بود، چرا که اغلب اوقات نیمکت نشین بود و فقط در 5 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت.

17.  ماته دراگچویچ(کرواسی): این مهاجم کرووات که در لیگ استرالیا از تیمش اخراج شده بود، در نیم فصل دوم 86 به پرسپولیس اضافه شد و با سرخپوشان قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد. ماته اولین گل خود را به ابومسلم و در تساوی 3-3 زد که گل با ارزشی بود و همین یک امتیاز در نهایت کمک زیادی به قهرمانی پرسپولیس کرد. ماته اکنون در کشور بوسنی بازی و همچنان گلزنی می کند.

18.  خورخه گائونا(پاراگوئه): هافبک سابق تیم ملی جوانان پاراگوئه که حسابی از طرف مدیر برنامه های خود در رسانه ها از او تعریف می شد، چیز خاصی در پرسپولیس برای عرضه نداشت. او فقط در دو بازی و به مدت چند دقیقه در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و بعد از جدایی از سرخپوشان نیز مشخص نشد که به کدام تیم پیوست. حضور او در پرسپولیس نیز جای سوال داشت و ابهام موجود در این زمینه هنوز باقی مانده است.

19.  ابراهیم توره( سنگال): مهاجم بی انضباط سنگالی که همچنان در سپاهان بازی می کند، بدون شک یکی از 3 بازیکن خارجی برتر تاریخ لیگ است. او در فصل 87 به پرسپولیس پیوست   و عملکرد خوبی نیز داشت و با زدن 13 گل رکورد خوبی بر جای گذاشت. اما بهرحال بی انضباطی های او نیز در عملکردش تاثیر گذار بود و باعث شد تا مدتی از ترکیب دور بماند. او در پرسپولیس با قطبی دچار مشکل شد و همان داستان معروف داگ هاوس پیش آمد!

20.  پائولو دوکارمو( برزیل): قطعا حضور هیچکدام از بازیکنان خارجی در فوتبال ایران به اندازه حضور دوکارمو سر و صدا ایجاد نکرد. بازیکن برزیلی پر سر و صدا و حاشیه ساز پرسپولیس فقط در 7 بازی برای پرسپولیس بازی کرد و مقابل فولاد نیز یک گل به ثمر رساند. چند روز قبل از جدایی افشین قطبی، پرسپولیس قرارداد دوکارمو را فسخ کرد و او را به برزیل بازگرداند.

21.  ایوان پترویچ(صربستان): هافبک صرب پرسپولیس بیش از گلزنی در امر گلسازی موفق بود و به خصوص در نیم فصل اول  حضورش عملکرد خوبی در پرسپولیس داشت. پترویچ قبل از حضور در پرسپولیس در ابومسلم عملکرد خوبی داشت و در فصل 86 بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر شناخته شد.

22.  فرانک آتسو(توگو): این مدافع اهل توگو که سابقه حضور در جام جهانی 2006 را نیز داشت، در پرسپولیس عملکرد خوبی نداشت. او در بیشتر بازیهای پرسپولیس نیمکت نشین بود و در یک فصل فقط 10 بار برای سرخپوشان به میدان رفت. آتسو بعد از جدایی از پرسپولیس راهی استقلال اهواز شد.

23.  وسلی برازیلیا(برزیل): این مهاجم برزیلی که در حال حاضر دیگر بازیکن پرسپولیس نیست، در فصل گذشته دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند . وسلی در تعطیلات نیم فصل دوم راهی برزیل شد و تا مدتها از او خبری نشد. پرسپولیس قرارداد او را فسخ کرده بود که وسلی در تهران آفتابی شد. او در اواخر فصل بار دیگر در لیست پرسپولیس قرار گرفت، اما فرصتی برای بازی پیدا نکرد.

24.  تیاگو فراگا(برزیل): هافبک زحمتکش و بی حاشیه پرسپولیس در فصل 88 به این تیم یپوست و بر خلاف هموطنش وسلی، عملکرد خوبی داشت. او همچنان مورد توجه علی دایی قرار دارد و در فصل گذشته طی 27 بازی در لیگ و جام حذفی 2 گل به ثمر رساند. گل او در فینال جام حذفی بسیار با ارزش بود.

25.  هوار مولا محمد(عراق): ملی پوش عراقی سرخپوشان در فصل گذشته عملکرد فنی خوبی در تیم پرسپولیس داشته است و در مدت یک فصل حضور در این تیم طی 23 بازی 6 گل به ثمر رساند. اما حضور او در جمع سرخپوشان با حاشیه های زیادی همراه بود. هوار پس از چند هفته از شروع لیگ  به پرسپولیس اضافه شد و در تعطیلات نیم فصل اول در اردوی دوبی غیبت کرد تا با جریمه مواجه شود. غیبت های متعدد او چند بار دیگر تکرار شد تا پرسپولیس قید تمدید قرارداد با او را بزند.

26.  اشپیتم ارفی(آلمان): این بازیکن که دو فصل قبل در تیم سقوط کرده پیام مشهد 18 گل به ثمر رساند، اولین خرید سرخپوشان در فصل گذشته بود که با مبلغ هنگفتی به پرسپولیس پیوست. اما او در پرسپولیس فصل کابوس واری را سپری کرد و  بیشتر اوقات را روی نیمکت سپری کرد. آرفی فقط در 11 بازی به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند. در حال حاضر بر سر نخواستن او در پرسپولیس دعواست!

نمی‌توانیم به داوران یک میلیون دستمزد بدهیم

مسعود عنایت  در مورد وضعیت حسن کامرانی‌فر اظهار داشت: او یک چهره بین‌المللی است که افتخاری برای داوری ایران و آسیا محسوب می‌شود و برای رسیدن به این مرحله مرارت‌های زیادی کشیده است. کامرانی‌فر فقط 39 سال دارد و 7 سال دیگر می‌تواند در عرصه بین‌المللی قضاوت کند و فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانند از او استفاده کنند.

وی ادامه داد: کامرانی‌فر به من گفت برای جام جهانی وقت زیادی گذاشته و به همین دلیل نتوانسته به اندازه‌ای که می‌خواهد به زندگی خصوصی‌اش بپردازد. او می‌خواهد فوق‌لیسانس بگیرد و به شغل معلمی‌اش نیز بپردازد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در لیگ برتر آینده از او در دیدارهای حساس استفاده کنیم تا فرصت بیشتری برای زندگی شخصی داشته باشد.

رئیس کمیته داوران در مورد دستمزد داوران در لیگ برتر دهم تصریح کرد: در حال حاضر از افزایش دستمزد داوران برای فصل آینده خبری نیست. فصل گذشته دستمزد داوران 50 درصد افزایش پیدا کرد و داوران اکنون 350 هزار تومان و کمک ‌داورها 250 هزار تومان برای قضاوت یک مسابقه در لیگ برتر دریافت می‌کنند. البته به شرط آنکه به شهر دیگری سفر کنند اما در صورت قضاوت در شهر خودشان داورها 320 هزار تومان و کمک‌داورها 220 هزار تومان دریافت می‌کنند. با توجه به افزایش 50 درصدی فصل گذشته مجاب کردن فدراسیون برای افزایش مجدد دستمزد داوران کار سختی است.

عنایت ادامه داد: باید توجه داشت که این 50 درصد افزایش مربوط به تمام رده‌های داوری بوده است یعنی داوری که در رده نونهالان 20 هزار تومان برای قضاوت دریافت می‌کرد اکنون دستمزدش 30 هزار تومان است که با محاسبه حق مأموریت سه روزه دستمزد یک داور در رده نونهالان 60 هزار تومان برای یک قضاوت است اما موضوع برای داوران استانی وحشتناک است زیرا آنها که در سوپر لیگ استان قضاوت می‌کنند بین 10 تا 20 هزار تومان دستمزد می‌گیرند.

رئیس کمیته داوران در مورد اسپانسر داورها در لیگ برتر عنوان کرد: قرارداد سه سال اول اسپانسر داورها در زمان کمیته انتقالی منعقد شده بود و قرارداد سه ساله دوم نیز توسط کمیته بازاریابی فدراسیون منعقد شده است. در هیچ کدام از این قراردادها کمیته داوران در جریان نبود و ریالی هم بابت اسپانسر به کمیته داوران پرداخت نشد. این در حالی است که داورها حامل اصلی این تبلیغات هستند. البته فدراسیون می‌گوید افزایش 50 درصدی دستمزدها از محل اسپانسر کمیته داوران تأمین شده است. من در جریان این قراردادها نبوده‌ام و سعی می‌کنم در آن دخالتی نداشته باشم زیرا فردا می‌گویند او پورسانت گرفته است.

عنایت در مورد آنکه میزان افزایش دستمزد داوران لیگ برتری از نظر او در چه حدی معقول است به خبرنگار فارس گفت: در همه جای دنیا دستمزد مربیان و بازیکنان بسیار بیشتر از داوران است اما داوران نیز دستمزدهای قابل توجهی می‌گیرند و این امر به پیشرفت روند داوری کمک می‌کند. به عنوان مثال مارکوس مرک داور آلمانی که دندانپزشک بود آنقدر از قضاوتش درآمد داشت که مطب دندانپزشکی خود را باز نمی‌کرد.

وی افزود: هر داور در بوندس لیگای آلمان بابت قضاوت در هر مسابقه 6 هزار یورو یعنی بیش از 6 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد آن هم در جو آرام بوندس لیگا که تنشی وجود ندارد. البته درآمد بوندس لیگا نیز با درآمد لیگ برتر ما قابل قیاس نیست. در بوندس لیگا حق پخش تلویزیونی چند صد میلیون دلار است اما در ایران باشگاه‌ها ورزشگاه ندارند و از تبلیغات دور زمین نیز همه سهم می‌برند و درآمدها محدود است. در انگلیس به هر داور بابت قضاوت حدود هزار پوند دستمزد پرداخت می‌کنند.

عنایت یادآور شد: دستمزد داوران خارجی آنقدر هست که آن‌ها شغل اصلی خود را قضاوت در فوتبال گذاشته‌اند اما در ایران کامرانی‌فر و ترکی معلم هستند و برخی از داوران نیز یا کارمند دولت هستند یا شرکت دارند و با این دستمزد کم باید کار خود را در روزهایی که قضاوت دارند رها کنند.

رئیس کمیته داوران خاطرنشان کرد: به نظر من دستمزد 500 هزار تومانی برای داوران و 350 هزار تومانی برای کمک داوران لیگ برتر یک دستمزد معقول برای فصل آینده محسوب می‌شود. نمی‌توانیم به داور لیگ برتری یک میلیون تومان دستمزد بدهیم چرا که در آن صورت رقابت داوران برای قضاوت در لیگ برتر بسیار بسیار فشرده می‌شود و همه می‌خواهند در لیگ برتر سوت بزنند تا دستمزد یک میلیون تومانی بگیرند.

عنایت با اشاره به تفاوت دستمزد داوران عنوان کرد: اگر بخواهیم به داوران لیگ برتری دستمزد یک میلیون تومانی بدهیم در آن صورت تفاوت دستمزد داورانی که در لیگ یک سوت می‌زنند و 95 هزار تومان می‌گیرند با داورانی که در لیگ برتر دستمزد یک میلیون تومانی می‌گیرند بسیار فاحش خواهد شد آن هم در حالی که فشار قضاوت در لیگ دسته یک بسیار بیشتر از لیگ برتر است.

مایلی کهن: تغییر مسوولان فدراسیون فوتبال به سود این رشته است

مایلی کهن: تغییر مسوولان فدراسیون فوتبال به سود این رشته است

سرمربی تیم فوتبال سایپا کرج در گفت و گویی اعلام کرد : تغییر مدیران فدراسیون فوتبال به سود این رشته ورزشی است.


  محمد مایلی کهن روز یکشنبه و در چارچوب رقابت های 6 جانبه جام ولایت افزود: بر خلاف بعضی مطالب که در روزنامه ها به چاپ رسیده مبنی بر محدود شدنم در انجام مصاحبه های حاشیه ای این موضوع را تکذیب می کنم.
 وی ادامه داد: مانند گذشته معتقدم تغییر مسوولان فدراسیون می تواند فوتبال ما را از وضعیت فعلی نجات دهد.
 سرمربی تیم فوتبال سایپا کرج گفت: مسوولان فدراسیون فوتبال دراین مدت اشتباهات زیادی داشته اند که به فوتبال ما آسیب رسانده است.
 وی تصریح کرد: سرمربی تیم ملی بعضی از کشور ها مانند کامرون، با وجود صعود به جام جهانی و به دلیل حذف زود هنگام حاضر به دریافت تمام مبلغ قرارداد خود نیستند اما در ایران بحث کاملا بر عکس است.
 وی اظهار داشت: فدراسیون در قرارداد یک مربی اشتباهات زیادی را انجام داده است و حالا با وجود عدم صعود به جام جهانی حاضر است از بودجه دولت خسارت این اشتباه بزرگ را پرداخت کند. 
 وی خاطرنشان کرد: صحبت های من برای ایجاد حاشیه نیست و می خواهم از منافع ملی کشورم دفاع کنم و همیشه این کار را خواهم کرد.
 سرمربی تیم فوتبال سایپا کرج در خصوص تعطیلات بیش از حد لیگ گفت: لیگ ما حتی برای شرکت تیم ملی در مسابقات سطح پایینی چون غرب آسیا نیز تعطیل می شود و این موضوع برای باشگاه های حاضر در لیگ برتر مشکل ساز خواهد شد.
 وی ادامه داد: باید در ایران به فوتبال به شکل دیگری نگاه شود تا بتوانیم شاهد برطرف شدن مشکلات این چنینی باشیم.
 وی تصریح کرد: متاسفانه مسوولان فوتبال کشور هیچ اراده ای برای ایجاد تحول در این رشته ورزشی ندارند.
 مایلی کهن در خصوص دیدار مقابل تیم امید پرسپولیس گفت: در این زمان نیاز به برگزاری یک دیدار دوستانه سبک داشتیم که خوشبختانه توانستیم آن را امروز برگزار کنیم.
 وی اظهار داشت: تیم امید پرسپولیس نیز در این دیدار عملکرد خوبی داشت و آنها می توانند آینده تیم بزرگسالان را تامین کنند.
 سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص اعتراض هواداران پرسپولیس به در لیست فروش نبودن کریم انصاری فر گفت: سال ها بازیکن پرسپولیس بوده ام و هر چه دارم از این تیم است اما در حاضر به عنوان سرمربی تیم سایپا نمی تواستم با جدایی این بازیکن موافقت کنم زیرا منافع تیمم برایم از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد.

عزیز محمدی خبر داد: پرونده یک مدیر باشگاه در دست بررسی است

عزیز محمدی خبر داد: پرونده یک مدیر باشگاه در دست بررسی است

رییس سازمان لیگ از بررسی به پرونده یکی از مدیران باشگاه‌ها در هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال خبر داد.


 عزیز محمدی با اشاره به فعالیت هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، اظهار کرد: ورود به هر شغلی مستلزم اخذ استعلامات لازم است؛ تحقیق پیرامون افراد مختلف، تحصیل حسن شهرت و احراز صلاحیت‌های لازم آنها از جمله شرایط و ضوابطی است که در هر حوزه کاری وجود داشته و طبیعتا در فوتبال هم باید موجود باشد. حال تکلیف برخی تخلفات کاملا محرز که در ضوابط قضایی و اخلاقی کشور تعاریف مشخصی دارد، روشن است اما برخی کارها، رفتارها و مسایل اخلاقی که ممکن است جرم نباشد، می‌تواند جزو شرایط کسب صلاحیت شاغلین در فوتبال وجود داشته باشد.

 وی افزود: به طور مثال شرایط کسب مدرک مربیگری فوتبال در دوره کنونی نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد، پس اگر مربی شرایط جدید را نداشت و نتوانست مدرک را اخذ کند، تخلف نکرده اما در فوتبال هم نمی‌تواند مربیگری کند. معلمی و مربیگری جزو شغل‌هایی هستند که باید همواره با سلامت اخلاقی و جسمی افراد همراه باشد چرا که آنها می‌خواهند شاگرد تربیت کنند. تمام مسایل مربوط به این حوزه تنها در هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای فوتبال، بررسی می‌شود.

 عضو هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال تاکید کرد: با هرگونه بی‌احترامی مربیان به هم و دست‌اندرکاران شاغل در فوتبال برخورد جدی خواهد شد و در صورت لزوم عضویت شخص خاطی در مجموعه فوتبال لغو می‌شود. ما ابتدا چهار مرتبه تذکر به شخص یا باشگاه خاطی می‌دهیم و اگر سپس باز هم به تخلفش ادامه داد، لغو عضویت را از طریق هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال اعمال می‌کنیم.

 رییس سازمان لیگ گفت: این اقدام‌های ما براساس مقررات اخلاقی فیفا و قوانین و ضوابط حاکم بر اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های جاری کنگره فیفا که در آگوست سال 2009مصوب شده، صورت می‌پذیرد و به هیچ وجه بی‌پایه و اساس و سلیقه‌ای نیست. در گذشته هم برخی نسبت به وجود ستاد منشور اخلاقی و تصمیم‌هایی که در آن گرفته می‌شد، انتقاد می‌کردند اما بدانند که در ماده 58 اساسنامه فیفا وجود کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاقی در مجموعه یک فدراسیون شناخته شده است.

 وی ادامه داد: در بحث وظایف کمیته اخلاقی مدنظر فیفا آمده است که: " فیفا مسوولیت ویژه‌ای را برای حمایت از تمامیت و اعتبار فوتبال در سطح جهان دارا می‌باشد. فیفا به طور مستمر برای حفظ چهره فوتبال از هرگونه خطر یا آسیب در اثر اعمال و روش‌های خلاف اخلاق و غیراخلاقی به ویژه آن دسته که زیر نظر فیفا انجام می‌شود، در تلاش است. در این ارتباط، مجموعه قوانین زیر به تصویب رسیده است؛ مقررات سازمانی و اخلاقی نیز در ارتباط با چگونگی محرومیت ناشی از هرگونه تخلف از قوانین اخلاقی در این آیین‌نامه ارایه شده است."

 وی گفت: همچنین فیفا آورده است که "هر فردی که مسوولیتی را به عنوان یک مامور رسمی پذیرفته و تقبل می‌کند، مقید به رعایت مفاد این آیین‌نامه است. مامورین رسمی باید تعهد خود به اخلاق را هنگام اجرای وظیفه‌شان نشان دهند. آنها باید متعهد باشند که رفتاری بزرگ‌منشانه داشته باشند. رفتار و عمل آنان باید با اعتبار کامل و امانت و درستی توام باشد. مامورین رسمی نباید از موقعیت شغلی خود به هر طریقی سوءاستفاده کنند، به خصوص سودجویی از شغل برای مقاصد و منافع شخصی".

 عزیزمحمدی خاطرنشان کرد: این هیات همچنین به تخلفات احتمالی داخلی مجموعه فدراسیون هم رسیدگی می‌کند و در صورت احراز جرم، برخوردهای لازم را انجام خواهد داد. این هیات از هرگونه رسانه‌ای شدن تخلفات جلوگیری می‌کند و در برخورد با شخص یا مجموعه خاطی، احکام را به صورت محرمانه به شخص یا باشگاه اعلام می‌کند.

 وی تاکید کرد: دریافت وجوه برای کارسازی، واسطه‌گری، دریافت هدایا یا منافع تعریف نشده به منظور انجام امور، شرط بندی، مشروعیت تبعیض، رشوه‌خواری و... هم از جمله تخلفات مورد بررسی در هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال خواهد بود. همچنین تحریم‌های مدنظر کاملا براساس ضوابط AFC است که برای ما مشخص شده است.

 رییس سازمان لیگ با بیان این که به محض دریافت پاسخ استعلامات درباره برخی از مدیران، بازیکنان و مربیان فوتبال، تصمیمات لازم درقبال آنها گرفته خواهد شد گفت: نام یکی از مدیران باشگاه‌ها هم در میان این افراد هست که در حال بررسی پرونده وی هستیم.

 

تیم ستارگان فوتسال جهان ساعت 23 امشب برابر لیبی

تیم ستارگان فوتسال جهان ساعت 23 امشب برابر لیبی صف‌آرایی می‌کند

تیم ستارگان فوتسال جهان که در اولین بازی دوستانه‌اش برابر تیم ملی لیبی متوقف شد، دومین بازی خود را ساعت 23 امشب مقابل میزبان برگزار خواهد کرد.


  اولین مسابقه تیم‌های ستارگان جهان و تیم ملی لیبی پنجشنبه شب به میزبانی لیبی برگزار شد که بازی با تساوی 5 بر 5 به پایان رسید.
دومین مسابقه 2 تیم ساعت 23 امشب به وقت تهران در طرابلس برگزار خواهد شد.
 وحید شمسایی که در بازی اول یکی از گل‌های مسابقه را به ثمر رساند، امشب نیز در ترکیب تیم ستارگان جهان حضور دارد.
وی در مورد بازی پنجشنبه شب گفت: با توجه به اینکه قبلا هم سابقه بازی کردن در لیبی را داشتم، می‌دانستم از نظر داوری با مشکلاتی مواجه خواهیم بود. میزبان می‌خواست هر طور که شده بازی را به تساوی بکشاند و به همین دلیل یک بازیکن تیم ما اخراج شد و چندین پنالتی نیز به نفع لیبی گرفته شد.
 وی همچنین از جلسه فدراسیون فوتبال لیبی با ستارگان جهان خبر داد و گفت: این جلسه روز گذشته برگزار شد که مسئول لیبیایی تاکید کرد این کشور به سرعت در حال پیشرفت در زمینه فوتسال است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
 شمسایی که در لیبی با کوگوره ژاپنی هم‌اتاق است، همچنین افزود: از سفارت ایران در لیبی تشکر می‌کنم که مرا در این کشور تنها نگذاشتند.
کاپیتان تیم ملی فوتسال روز دوشنبه به ایران بازمی‌گردد.

باقری با پرسپولیس ثبت کرد

باقری با پرسپولیس ثبت کرد

کریم باقری عصر امروز با حضور در هیات فوتبال استان تهران، قرارداد خود را با تیم فوتبال پرسپولیس ثبت کرد.


  کریم باقری در هفته‌های پایانی فصل گذشته، به درخواست علی دایی قرارداد خود را با سرخپوشان تهرانی، برای فصل جدید تمدید کرده بود.
باقری عصر امروز با حضور در هیات فوتبال استان تهران، قرارداد خود را به طور رسمی ثبت کرد.

جعفری: فرکی با موافقت من سرمربی نفت شد

جعفری: فرکی با موافقت من سرمربی نفت شد

مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی شیراز گفت: حسین فرکی با موافقت من از مقاومت جدا و سرمربی نفت تهران شد.


 جعفر جعفری در خصوص پیوستن حسین فرکی به تیم فوتبال نفت تهران اظهار داشت: ما با فرکی به صورت شفاهی به توافق رسیده بودیم و وی به تیم مقاومت تعهد اخلاقی داشت، اما پس از پیشنهاد از نفت و خواست خود او با پیوستنش به تیم تهرانی موافقت کردیم.

 وی ادامه داد: فرکی و چندین نفر با من تماس گرفتند. او از من اجازه خواست به تیم نفت بپیوندد و من نیز با این انتقال موافقت کردم تا جلوی پیشرفت وی را نگرفته باشیم.
 جعفری در مورد انتخاب سرمربی خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم جدیدی را اتخاذ نکرده‌ایم و در آینده باید با برگزاری جلسه در این مورد تصمیم بگیریم.

حسین فرکی روز چهارشنبه گذشته برای سرمربیگری تیم فوتبال دسته اولی مقاومت به توافق رسید، اما عصر امروز خبر پیوستن وی به تیم فوتبال نفت تهران منتشر شد.

 

دیدار استقلال بعد از سریال فاصله‌ها پخش می‌شود

دیدار استقلال بعد از سریال فاصله‌ها پخش می‌شود

دیدار دو تیم استقلال و امید در چارچوب جام ولایت بعد از سریال فاصله‌ها پخش می‌شود.


 دیدار دو تیم استقلال و امید ایران که ساعت 18:30 امروز آغاز می‌شود ساعت 23:50 امشب و بعد از سریال فاصله‌ها از شبکه 3 پخش خواهد شد. دیدار پرسپولیس و سایپا هم که ساعت 21 امشب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود فردا( یکشنبه ) بعد از سریال فاصله‌ها و در ساعت 23:50 پخش خواهد شد.

 شایان ذکر است،جام ولایت مسابقات 6 جانبه‌ای است که از امروز آغاز می‌شود و استقلال برخلاف پرسپولیس اعلام کرده با تمام نفراتش در این مسابقات حاضر می‌شود. این مسابقات در دو گروه سه تیمی برگزار می‌شود. بجز تیم‌های نامبرده نفت تهران و راه‌آهن نیز در این تورنمنت حضور دارند.

 

گل برتر جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انتخاب شد

گل برتر جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انتخاب شد

گل جیووانی فن برونکهورست، بازیکن تیم هلند به اروگوئه به عنوان برترین گل رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انتخاب شد.


 گل دوربرد فن برونکهورست، کاپیتان تیم فوتبال هلند، مقابل اروگوئه در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی که با پای چپ به ثمر رسید از سوی سایت "سوپراسپورت" به عنوان زیباترین گل رقابت ها انتخاب شد.

پنج گل برتر جام جهانی 2010 به شرح زیر است:1- جیووانی فن برونکهورست: دیدار هلند در نیمه نهایی جام جهانی مقابل اروگوئه
2- کارلوس ته وز: دیدار آرژانتین در یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل مکزیک (گل دوم)
3- داوید ویا: دیدار اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی مقابل هندوراس
4- سیفیوه شابالالا: دیدار آفریقای جنوبی مرحله گروهی جام جهانی مقابل مکزیک
5- مایکون: دیدار برزیل در مرحله گروهی جام جهانی مقابل کره شمالی