پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

جنگ صدرنشینی / تقابل صمد و استقلال

جنگ صدرنشینی / تقابل صمد و استقلال


هفته هشتم لیگ برتر جمعه با انجام پنج دیدار آغاز می شود و در مهمترین دیدارها تیم استقلال تهران در کرمان میهمان مس کرمان است وتقابل صمد مرفاوی با شاگردان سابقش دیدنی خواهد بود. در تبریز هم تراکتور سازی میزبان ذوب آهن صدرنشین است.


برنامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر در روزجمعه:

 مس کرمان - استقلال / صمد انتقام می گیرد        

 در یکی از مهمترین بازی های روز جمعه تیم های فوتبال استقلال تهران و مس در حالی در کرمان به مصاف هم می روند که این بازی به دلیل حضور مربیان و بازیکنان سابق هر دو تیم در جبهه مقابل طی سالهای گذشته، از حساسیت های خاص خود برخوردار است.

پرویز مظلومی و فرزاد آشوبی،‌ سرمربی و بازیکن استقلال پیش از حضورشان در جمع آبی پوشان، حدود دو فصل در مس کرمان مشغول فعالیت بودند و تقابل آنها با تماشاگران کرمانی جالب توجه خواهد بود.

از سوی دیگر صمد مرفاوی سرمربی فصل گذشته استقلال هم اکنون سرمربیگری مس کرمان را بر عهده دارد و برای اولین بار در این سمت در برابر تیم سابق خود قرار می گیرد. پیروز قربانی مدافع سابق استقلال نیز هم اکنون در تیم مس بازی می کند که تقابل این بازیکن با پرویز مظلومی و فرزاد آشوبی سرمربی و همبازی فصل گذشته اش قابل توجه است.

حضور میلاد میداودی ستاره تیم استقلال در بازی برابر مس کرمان همچنان مبهم است اما به نظر می رسد به دلیل میزان مصدومیت و دوری این بازیکن از تمرینات تیم طی یک هفته گذشته غیبت وی حتمی باشد.

تیم استقلال هم اکنون با 12 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و از سوی دیگر مس کرمان با هدایت سرمربی استقلالی خود با 8 امتیاز در مکان دوازدهم جدول حضور دارد.

    تراکتور سازی تبریز - ذوب آهن اصفهان  /  نبرد سرخپوشان تبریز برای پرسپولیس         

در دیگر بازی حساس هفته هشتم که روز جمعه برگزار می شود تیم فوتبال صدرنشین ذوب آهن اصفهان در تبریز و برابر خیل تماشاگران تراکتورسازی به میدان خواهد رفت. ذوب آهن اصفهان روز بیست و چهارم شهریور ماه نیز در چارچوب بازی های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پوهانگ استیلرز کره جنوبی می رود و نتیجه دیدار با تراکتورسازی می تواند در روحیه بازیکنان این تیم برای تداوم حضور در مراحل پایانی لیگ قهرمانان موثر واقع شود.

با این حال شاگردان منصور ابراهیم زاده همانند سایر تیم هایی که در تبریز برابر تراکتورسازی به میدان می روند ابتدا باید بر جو ورزشگاه یادگار امام (ره) که در هر بازی بیش از 70 هزار تماشاگر را در خود جای می دهد مقابله کنند.

تیم ذوب آهن در حالی با 16 امتیاز در صدر جدول قرار دارد که تراکتورسازی تا پایان هفته هفتم با 11 امتیاز در مکان پنجم حضور دارد.

   سایپای البرز  - شاهین بوشهر  / امتحان استاد از شاگرد        

عصر جمعه کرجی‌ها شاهد رقابت تیم استان خود با آفتاب سوخته‌های بندری خواهند بود. جایی که محمد مایلی‌کهن پس از امتیاز گرفتن در هفته هفتم از علی‌اصغر مدیرروستا، فردا در خانه پذیرای یکی دیگر از شاگردانش، حمید استیلی خواهد بود.

استیلی از کرج خاطره چندان خوشی ندارد، چراکه فصل گذشته در قالب سرمربی استیل آذین توسط داور از زمین اخراج شد و حالا در نقش سرمربی شاهین دوست دارد ضمن گذراندن یک امتحان موفق برابر استاد، با دست پر به بوشهر برگردد.البته برخلاف سایپا که بی‌سر و صدا و بی‌حاشیه دو هفته مشغول تمرین و آماده‌سازی بود، سفیدپوشان بوشهری بابت مشکلات مالی پرحاشیه بودند و حتی در هفته گذشته یک جلسه هم تمرین نکردند.

هرچند دو تیم در جدول رده‌بندی 3 پله باهم اختلاف دارند، ولی شاهین فقط یک امتیاز از میزبان نارنجی‌پوش خود پیش است و ممکن است جمعه شاهد سبقت سایپا از خودش باشد.

تیم مهمان که در هفته هفتم، راه‌آهن قعرنشین را با 2 گل از پیش‌رو برداشته است، در این مسابقه عبدالله کرمی را به علت اخراج در بازی قبلی به همراه ندارد، ولی از اردوی سایپا خبری از محروم و مصدوم به گوش نمی‌رسد.

  پیکان قزوین - نفت تهران   / پیکان 89 سبقت می گیرد         

 دیگر نمی‌توان پیکان را آن تیم دست و پا بسته و منفعل هفته‌های آغازین لیگ دهم دانست چرا که شاگردان محمد احمدزاده با گذر از دوره ناهماهنگی حالا با دو پیروزی پیاپی شتاب گرفته‌اند تا هر چه سریع‌تر خود را از پایین جدول جدا کنند و به منطقه امن برسانند.

   صنعت نفت آبادان  - فولاد خوزستان / داربی جنوبی        

جمعه ا در خوزستان شاهد دیدار جذابی خواهیم بود که به نوعی داربی این استان فوتبال دوست خواهد بود صنعت نفت که فقط 20 روز قبل از شروع لیگ برتر حضورش در این رقابت‌ها قطعی شده بود، تا به حال با کسب 12 امتیاز و حضور در مکان چهارم جدول رده‌بندی به نوعی شگفتی‌ساز شده و دوست و دشمن معترفند که زردپوشان آبادانی فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند.

در نقطه مقابل فولاد هم با فوتبال روان و تاکتیکی خود توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند، تیمی که استقلال را برده و با سپاهان و پرسپولیس به تساوی دست پیدا می‌کند، مسلما بضاعت بهتر شدن را دارد و اگر مصدومان سرشناسی چون کاملی‌ مفرد و رمضانی شرایط بازی را پیدا کنند، اوضاع قرمزهای اهوازی نسبت به شرایط فعلی مناسب‌تر هم خواهد شد.

به هر حال نبرد دو تیم در حاشیه کارون با توجه به نفرات تکنیکی موجود در هر دو طرف و علاقه مربیان به فوتبال تهاجمی می‌تواند در حضور انبوه تماشاگران آبادانی، به یک مصاف ناب در هفته هشتم تبدیل شود، مصافی با طعم سمبوسه جنوب که اگر به حاشیه کشیده نشود، قطعا تماشاگران حاضر در ورزشگاه تختی آبادان را هیجان‌زده‌تر از همیشه خواهد کرد.

    برنامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر در روز شنبه :

   پرسپولیس - پاس همدان

 در ادامه بازی های هفته هشتم چهار دیدار در روز شنبه بیستم شهریور برگزار می شود که در یکی از این مسابقات شاگردان علی دایی در ورزشگاه آزادی به مصاف پاس همدان می روند.

پرسپولیسی ها خیلی زود صدرنشینی لیگ را از دست دادند و نتوانستند در اهواز تیم سخت‌کوش مجید جلالی را مغلوب خود کنند.سرخپوشان در تعطیلی‌های لیگ چندروزی را به مشهد رفتند و حال باید برای بازپس گیری صدر جدول از ذوب‌آهن با علم به نتیجه این تیم در روز جمعه، پاس را از مقابل خود بردارند.کریم باقری این بار می‌تواند از ابتدا برای پرسپولیس به میدان برود. نیمکت سرخپوشان در این دیدار خلوت‌تر شده و مهدی تارتار دیگر جزو کمک‌های علی دایی نخواهد بود.

شاگردان دایی پس از تعطیلی لیگ به واسطه بازی های تدارکاتی تیم ملی اردوی چند روزه ای را در مشهد برگزار کردند و پس از آن در دیداری دوستانه توانستند تیم نساجی قائم شهر را شکست دهند. دوری ملی پوشان پرسپولیس از مهمترین دغدغه های کادر فنی تیم محسوب می شد که در تمرینات چند روز گذشته این تیم غایب بودند.

تیم پرسپولیس که به واسطه کسب نتیجه تساوی در هفته هفتم برابر فولاد خوزستان صدرنشینی را از دست داد و با 16 امتیاز در رده دوم قرار گرفت انگیزه زیادی دارد تا با شکست پاس همدان از یک سو و توقف ذوب آهن از سوی دیگر مجددا صدر جدول را پس بگیرد.

تیم فوتبال پاس همدان با هدایت علی اصغر مدیر روستا تاکنون نتایج قابل قبولی کسب و هم اکنون با 11 امتیاز خود را در جمع شش تیم برتر جدول حفظ کرده است.

پاسی‌ها هم‌اکنون در رتبه ششم قرار دارند. پرسپولیس منتظر است در یک روز تعطیل تماشاگران‌ بیشتری به آزادی بیایند و رکورد پرتماشاگرترین بازی را از استقلالی‌ها که در بازی مقابل سپاهان با آمدن 70 هزار نفری خود ثبت کردند پس بگیرد.دایی و مدیرروستا زوج دهه 70 تیم ملی در این بازی رودرروی هم قرار می‌گیرند.

  راه‌آهن - ملوان

 ره‌آهن و انصاری فرد باز هم مربی خود را برکنار کردند تا از این حیث هیچ تیمی به گرد پای آنها هم نرسد. رسول کربکندی که تازه داشت با راه‌آهن راه می‌افتاد به یک‌باره از سمت خود برکنار شد تا قابل پیش‌بینی ترین جایگزین برای سرمربی‌گری راه‌آهن یعنی مهدی تارتار به جای او بیاید.

البته خود تارتار انگار می‌دانست که سرمربی راه‌آهن دیر یا زود برکنار می‌شود چرا که اول فصل به مسوولان پرسپولیس گفته بود که اگر راه‌آهن مرا خواست رضایتنامه‌ام را بدهید! اولین نمایش مهدی تارتار با راه‌آهن در مقابل انزلی‌چی‌ها و شاگردان پورغلامی خواهد بود. تارتار راه‌آهن را هجدهم تحویل گرفته، حال باید دید چقدر می‌تواند این رتبه را بهبود بخشد؟

     سپاهان - شهرداری تبریز    

باخت تاریخی هفته پیش قلعه نویی و سپاهان در مقابل استقلال بعید است از یاد اصفهانی‌ها و شخص سرمربی سپاهان رفته باشد. او پس از آن بازی از همه به ویژه تماشاگران استقلال گله کرده که چرا 17 قهرمانی او را با آبی‌پوشان نادیده گرفته‌اند.

البته همه می دانند که عنوان‌های قهرمانی‌ امیر قلعه نویی با استقلال به سختی از عدد 13 فراتر می‌رود اما او در هفته های اخیر از بازیکنان سپاهان گرفته تا مجید جلالی را خطاب انتقادات خود قرار داده و در کل دوران خوشی را سپری نمی‌کند.

شهرداری تبریز نیز همچنان با آمار بالای گل زده و خورده‌اش عجیب‌ترین تیم لیگ دهم است. باید دید تقابل قلعه نویی و میثاقیان پس از چند سال چه پایانی دارد.

    صبای قم - استیل آذین

استیل آذین در هفته قبل با وجود بازگشت علی کریمی نتوانست پیروز میدان باشد و اکنون باید در خانه صبا به میدان برود که در قم به سختی به حریفان خود امتیاز می‌دهد.

امیر مهریزی اولین مدیرعامل تعویضی لیگ دهم بود که پس از ماجرای درگیری آجورلو و کریمی برای نجات استیل آذین پیشقدم شد. ماجرایی که حتی باعث شد مالک متمول استیل آذین نیز عطای پول خرج کردن در این فوتبال را به لقایش ببخشد.

در این بازی علیرضا نیکبخت در مقابل تیم سابقش، استیل به میدان می‌رود.شاگردان محمود یاوری همچنان نیم نگاهی به رده های بالای جدول دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سرزمین پارسیان پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:42 ب.ظ http://www.sarzaminparsian.net

با درود به یار گرامی وطن پرستم
دوست عزیز من مدیر کل یه فروم تخصصی تاریخ هستم که با کمک تنی چند از دوستان تاریخ نویس قصد داریم با اتحاد همه قلم بدستان مجموعه قدرتمندی از تاریخ نگاران وطن دوست را گرد آورده تا با قدرت هر چه تمامتر در مقابل یاوه گویان و منحرف کنندگان پیشینه کهن مملکتمان قد علم کنیم
از شما یار یگانه دعوت می کنم که با تشریف فرمایی در میان دوستان هم اندیش خودتان به ما افتخار دهید و در حلقه ما لولو شاهواری باشید.
در صورت تمایلتان مدیریت هر کدام از بخشهای تاریخ را که توان بهینه سازیش را دارید به شما ارایه می شود
هدف مان اباد سازی و پالایش تاریخ از تحریفات و تو دهنی زدن به یاوه گویی دشمنان ایران زمین است
پس بیایید موج خروشان این دریا باشیم
شاد باشید وپیروز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد