پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

گزارش اختصاصی از تمرین تیم ملی

گزارش اختصاصی از تمرین تیم ملی،تلاش سرمربی برای ارتباط با بازیکنان


دومین تمرین تیم ملی فوتبال ایران به منظور آماده‌سازی برای بازی با ماداگاسکار روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد.


دومین تمرین تیم ملی فوتبال ایران به منظور آماده‌سازی برای بازی با تیم ماداگاسکار روز گذشته (پنجشنبه) از ساعت 19 به مدت 100 دقیقه در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار شد.

 در این تمرین که بخشی از آن زیر نور پروژکتورها دنبال شد، بازیکنان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده از سوی کی‌روش را مرور کردند. آن‌ها پس از گرم کردن بدن‌هایشان زیر نظر "میک مک درموت" در قالب دو گروه 9 نفره سفید و نارنجی در نیمه‌ای از زمین به تمرین دو بعدی حفظ توپ و وارد کردن توپ به دروازه‌های گل کوچک پرداختند؛ به نحوی که شش دروازه در دو سمت میدان کاشته شده بود و بازیکنان هر گروه وظیفه داشتند ضمن دادن پاس‌های کوتاه پی‌درپی به هم و نگه داشتن توپ، به سمت سه دروازه نزدیک شده و توپ را وارد یکی از آن‌ها کنند.

 گروه نارنجی را تقریبا بازیکنان اصلی تیم ملی تشکیل می‌دادند که عبارت بودند از هادی عقیلی، سید جلال حسینی، احسان حاج صفی،‌ حسین ماهینی، پژمان نوری، علی کریمی، مهرداد اولادی، هادی نوروزی و کریم انصاری فرد.

 جواد نکونام به عنوان بازیکن آزاد با کاور سبز در مرکز میدان به هر دو گروه کمک می‌کرد.

 پس از این تمرین که کی‌روش در آن همواره نکات تاکتیکی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد، بازیکنان تمرین حمله به سمت دروازه با شیوه تاکتیکی خاصی را انجام دادند. به نحوی که 8 مدافع در قالب دو گروه مقابل دروازه می‌ایستادند و بازیکنان دیگر که به دو بخش راست و چپ تقسیم شده بودند، با دادن پاس‌های کوتاه مورب به یکدیگر سعی داشتند توپ را به دروازه نزدیک کرده تا مهاجمان دروازه‌ را باز کنند.

 جواد نکونام، علی کریمی و مهرداد اولادی بازیکنانی بودند که در مرکز میدان و پشت محوطه جریمه وظیفه پاس دادن توپ به یکی از دو گروه راست یا چپ را بر عهده داشتند. دروازه‌بان‌ها هم پس از هر حرکت تعویض می‌شدند.

 سومین و آخرین بخش از تمرین کی‌روش برای ملی‌پوشان، فوتبال در نیمه‌ای از زمین بین همان دو تیم اصلی و غیر اصلی بود و تنها علیرضا حقیقی به عنوان دروازه‌بان اصلی‌ها و شهاب گردان به عنوان دروازه‌بان تیم دیگر بازی می‌کرد. نکونام هم در مرکز زمین به عنوان بازیکن آزاد با هر دو تیم کار می‌کرد.

 این تمرین بیش از سایر برنامه‌ها به طول انجامید، چرا که کی‌روش در فواصل کوتاه پی‌درپی تمرین را قطع و دستورات تاکتیکی را به بازیکنان گوشزد می‌نمود. او روی قرار گرفتن بازیکنان در مکان‌های مشخص تاکید ویژه داشت و از بازیکنان می‌خواست تا برنامه‌های تاکتیکی را به نحوی اجرا کنند که به هم ریختگی در چیدمان‌شان به وجود نیاید. او از بازیکنان صاحب توپ نیز می‌خواست تا بهترین تصمیم را برای دادن پاس به بازیکنی که نزدیکش است بگیرد.

 در این تمرین جواد نکونام و امید نمازی وظیفه ترجمه صحبت‌های کی‌روش به بازیکنان را داشتند، اما کی‌روش تقریبا سعی داشت کسی صحبت‌هایش را ترجمه نکرده و بازیکنان خودشان سعی کنند منظور او را بفهمند تا ارتباط بینابین قوی‌تر شود.

 پس از آنکه بازیکنان بعضا پاس‌های اشتباه می‌دادند و یکدیگر را برای این موضوع سرزنش می‌کردند، کی‌روش به آن‌ها می‌گفت غر نزنید و به درستی در مکان‌هایی که تعیین کردم، بایستید و هر زمان حرکتی کردید و پاسی را دادید، به سرعت در مکان در نظر گرفته شده بایستید.

 22 بازیکن در تمرین‌های دیروز حضور داشتند و محمدرضا خلعتبری تنها غایب میدان بود. همچنین آندرانیک تیموریان هم به دلیل مصدومیت زیر نظر پزشک تیم در رختکن و کنار زمین برنامه‌های درمانی مختلف را سپری می‌کرد.

 از نکات حاشیه‌ای این تمرین می‌توان به حضور حدود 40 تماشاچی برای دیدن تمرین تیم ملی اشاره کرد که آن‌ها از کثیف بودن صندلی‌های ورزشگاه دستگردی به شدت گلایه‌مند بودند، اما مسئولان استادیوم به آن‌ها می‌گفتند که برنامه خاصی برای حضور تماشاچیان و دیدن تمرین‌های تیم ملی در نظر گرفته نشده و به همین دلیل صندلی‌ها تمیز نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد