پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

تعطیلی کلاس مربیان کشتی در سالن توفیق

تعطیلی کلاس مربیان کشتی در سالن توفیق


کلاس مربیان کشتی در سالن جهانبخت توفیق به دلایل نامشخص به دستور سرپرست هیأت کشتی تهران تعطیل شده است.


 
  پس از تعطیلی چند هفته‌ای سالن کشتی جهان‌بخت توفیق به بهانه تعمیرات، مدیریت این سالن تمرین کشتی قدیمی پایتخت از فدراسیون کشتی به هیأت کشتی استان تهران سپرده شد. بعد از اعتراض جمعی از پیشکسوتان کشتی که در این سالن تمرین می‌کردند هیأت کشتی استان تهران رأی به بازگشایی سانس پیشکسوتان داد، اما زمان‌های تمرین سایر مربیان کشتی که اختصاص به کشتی نونهالان، نوجوانان و جوانان داشت تعطیل شد به طوریکه مربیان این سالن که به سازندگی کشتی‌گیران مشغول بودند نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، خلیل شیخ‌سفلی یکی از مربیان تمرین‌دهنده در سالن توفیق در این خصوص گفت:‌ 50 سال است که این سالن برقرار است و سال‌هاست که مربیان در این سالن قدیمی به آموزش کشتی‌گیران می‌پردازند، اما متأسفانه با تغییر مدیریت هیأت‌ کشتی استان تهران بچه‌های مردم بلاتکلیف شدند و نمی‌دانیم چه کار کنیم.

وی ادامه داد: سال‌هاست که مربیگری می‌کنم و چندین رئیس فدراسیون و رئیس هیأت کشتی استان تغییر کرده‌اند، اما هیچ زمان به این بدی نبوده است. از رسول خادم که خودش کشتی‌گیر بوده است انتظار بیشتری داریم. بچه‌های مردم از نقاط مختلف تهران برای تمرین کشتی به این سالن می‌آیند، اما وقتی که این سالن تعطیل شود معلوم نیست به کجا خواهند رفت؛ شاید سر از قهوه‌خانه و حتی جاهای بدتر در بیاورند.

شیخ‌سفلی افزود: متأسفانه به هر جا هم که مراجعه می‌کنیم دلیل آن را به ما نمی‌گویند. فدراسیون هم جوابی به ما نمی‌دهد. رسول خادم حتی اجازه نمی‌دهد در این‌باره با او صحبت کنیم. در حالی‌که در اتاق تمام رؤسای قبلی به روی مربیان و کشتی‌گیران باز بود، اما از دو ماه قبل از عید هنوز موفق به ملاقات با خادم نشده‌ایم و حتی اجازه نمی‌دهند به دفتر او برویم.

وی تصریح کرد: تمرین کشتی‌گیران جوان در این سالن سود مالی برای ما ندارد و حتی هزینه رفت و آمد ما هم تأمین نمی‌شود. دو سال است هیچ پولی از این راه نگرفته‌ایم و حتی درآمدزایی هم داشته‌ایم. اگر این جوانان را رها کنیم به سمت و سویی ناصواب کشیده می‌شوند در حالی‌ که مسئولان فدراسیون کشتی همواره به پشتوانه‌سازی تأکید می‌کنند، اما این رفتار آنها با شعارهایشان تناقض دارد.

مقصود حسن‌نژاد دیگر مربی تمرین ‌دهنده در این سالن با بیان اینکه دلیل تعطیلی کلاس‌ها را نمی‌داند در این‌باره گفت: 60 سال است که این سالن دست فدراسیون بوده، اما بعد از آمدن خادم تعطیل شده است. پیشکسوتان زورشان به فدراسیون رسید و سانس تمرین آنها باز شد، اما 200 - 300 نفر از نوجوانان، نونهالان و جوانان کشتی معطل مانده‌اند.

وی افزود:‌ نفع مالی نداریم که بخواهیم سنگ این موضوع را به سینه بزنیم و حتی دو سال است حقوقی نگرفته‌ایم در حالی‌ که برای هیأت کشتی درآمدزایی هم داشته‌ایم. عزیزی، سرپرست هیأت کشتی تهران دستور داده که درب سالن را ببندند و تنها برای تمرین پیشکسوتان باز شود. چرا باید سالنی که سال‌ها محل سازندگی کشتی‌گیران زیادی بوده است، تعطیل شود؟ مسئولان فدراسیون شعار پشتوانه‌سازی می‌دهند، اما این موضوع با شعارهایشان تناقض دارد.



حسن‌نژاد تصریح کرد:‌ عزیزی گفته اگر من انتخاب شدم درب سالن را باز می‌کنم، اما همین تعطیلی مقطعی سالن تمرین هم به کشتی ضربه می‌زند و کشتی‌گیران جوان را از ورزش دور می‌کند. در تمرینات تنها از نظر ورزشی و فنی روی بچه‌ها کار نمی‌کنیم بلکه از نظر اخلاقی هم با آنها صحبت می‌کنیم، اما متأسفانه خادم هیچ توجهی ندارد و هیچگاه اجازه نداد که صحبت‌هایمان را مطرح کنیم.



حسین تورانیان دیگر مربی سازنده کشتی گفت: نزدیک به 30 سال است که در این سالن خدمت کرده‌ام و به کشتی‌گیران جوان و نوجوان تمرین داده‌ام. متأسفانه چند وقت پیش به بهانه تعمیرات سالن را تعطیل کردند، اما تنها برای پیشکسوتان باز شد و سایر زمان‌های تمرین تعطیل شد.



وی ادامه داد: سال‌هاست در این سالن کشتی‌گیر تربیت می‌کنیم، اما با این کار شاگردان ما را پراکنده کردند و بچه‌ها سرخورده شدند. خیلی از آنها دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند. سال‌ها برای تربیت آنها زحمت کشیده بودیم و حالا که بزرگ شده‌اند و زمان بهره‌برداری است سانس تمرین ما را تعطیل کرده‌اند. می‌گویند می‌خواهیم مدرسه کشتی راه‌اندازی کنیم، ما هم همین کار را می‌کردیم؛ مگر به پیرمردها آموزش می‌دادیم؟

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی تصریح کرد: دو سال است هیچ حقوقی نگرفته‌ایم و بی ‌مزد و منت کار می‌کنیم. این همه رئیس فدراسیون که کشتی‌گیر نبودند آمدند، اما این کلاس تعطیل نشد نمی‌دانم چرا به دست رسول خادم که خودش کشتی‌گیر بوده است، تعطیل شد. ما در کلاس‌های خود علاوه بر مسائل ورزشی و فنی، مسائل اخلاقی هم به بچه‌ها آموزش می‌دادیم و خانواده‌های آنها با اطمینان خاطر بچه‌های خود را به ما می‌سپردند.

تلاش‌ها برای برقراری تماس با عبدالله عزیزی، سرپرست هیأت کشتی استان تهران برای توضیحات وی در این زمینه بی‌فایده ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد