پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

امارت زنگ خطر برای فوتبال ایران است

بعد از سالها از دیدن بازی عبدالرحمان لذت بردم

عزیزی: امارت زنگ خطر برای فوتبال ایران است


خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی معتقد است که بازی امارات مقابل ایران زنگ خطری برای فوتبال ما است که نشان می دهد چطور کشورهای حوزه خلیج فارس دارند پیشرفت می کنند و فوتبال ما عقبگرد.


 
 گفت: من با چند نفر از دوستانم بازی امارات و ایران را دنبال می کردم و اگر به من برچسب نچسبانند، فکر می کنم که برد حق امارات بود. آنها بهتر از ما بازی می کردند و شاید اگر چند بازیکن باتجربه تر داشتند به راحتی می توانستند ایران را شکست دهند.

از بازی عمر لذت بردم

من داشتم با چند نفر از دوستانم فوتبال ایران و امارات را می دیدم. حقیقتش را بخواهید از بازی امارات لذت بردم. یک زمان آنها زیر توپ می زدند و وقت کشی می کردند. اما حالا بعد از گذشت سالها و سرمایه گذاری که در زمینه فوتبال پایه انجام داده اند، در این بازی می دیدید که چطور بازی را روی زمین انجام می دادند و می توانستند با حفظ توپ بازی را نگه دارند. عمر شماره 10 امارات هم خیلی خوب هست. بعد از مدتها من از دیدن یک بازیکن تکنیکی در زمین لذت بردم.

من شبیه عمر نیستم

عزیزی در رابطه با اینکه خیلی از مردم بازی عمر را به بازی او در تیم ملی شبیه می دانند گفت: والا نمی دانم ما نه از لحاظ قیافه شبیه هم هستیم نه تکنیک! اما شاید از این لحاظ که او ریزنقش است و سریع و از جهت موقعیت سازی برای هم تیمی هایش به هم شبیه باشیم. در حقیقت بازی امارات روی کار خوب شماره 10 و 7 و 11 شکل می گرفت. این امارات که من دیدم رقیب سختی برای ژاپن هم هست و ژاپن کار آسانی مقابل این تیم ندارد.

مالکیت 70به 30 نگران کننده است

به عقیده من مهاجمان و بازیکنان امارات شاید اگر به اندازه بازیکنان ما با تجربه بودند، می توانستند به راحتی ایران را ببرند و صدرنشین شوند. مالکیت توپ امارات نسبت به ایران، 70 به 30 بود! این بازی باید زنگ خطری برای فوتبال ایران باشد. این مساله نشان می دهد که کشورهای حوزه خلیج فارس، به سرعت دارند پیشرفت می کنند و ما همش داریم عقب گرد می کنیم. روزی بود که فوتبال ما را می تکاندید بازیکنانی مثل حسن روشن، غفور جهانی و آشتیانی یا جلوتر علی کریمی، مهدی مهدوی کیا از آن می ریخت. حالا چطور شده که ما دیگر بازیکنان این چنینی را معرفی نمی کنیم و حتی در مقابل کشورهای عربی هم نتایج قابل قبولی نداریم.

من بازهم از کی‎روش انتقاد می کنم

من باز هم می گویم از کی‎روش انتقاد دارم، چون هیچ کاری برای فوتبال ایران نکرده. من از اول هم گفته بودم که ایران می تواند امارات را ببرد. چون به هر حال تجربه بازیکنان ما و اینکه ما ایران هستیم کار را پیش می برد. چون هر چه قدر هم امارات تیم خوبی باشد، باز تجربه داشتن در آسیا چیز دیگری هست. اما واقعا آمار ما نگران کننده است. این سیستم که توپها را بلند ارسال کنیم که یکی گل بزند، دیگر قدیمی شده است. این همان کاری بود که ما بلد بودیم. با این تفاوت که حالا کی روش آمده و کلی بخاطرش پول گرفته است.

گل شانسی یا تاکتیکی

من نمی توانم بگویم که برد ایران شانس بود یا نه؟! اما در کل ایران با سیستمی بازی می کند که بیشتر گلها را روی کرنر و ضربات ایستگاهی به ثمر می رساند. اما فکر می کنم که قوچان نژاد از هوش خودش بابت به ثمر رساندن این گل استفاده کرد. چون فکر می کنم آندو اصلا می خواست توپ را دفع کند که توپ به او رسید و قوچان نژاد هم موفق شد با یک ضربه سر حرفه ای آن را به گل تبدیل کند. برای همین نمی دانم بگویم که ما شانس آوردیم یا تاکتیک تیم ما این بود. اما هر چه هست ما داریم از سیستم قدیمی بزن زیر توپ و اینکه یک نفر بیاید روی خلاقیت خودش گل بزند، استفاده می کنیم.

مقایسه سردار با دایی

به نظر من اینکه بگویم مهاجمان تیم ملی در چنین شرایطی که تیم سیستم دفاعی دارند، نمی توانند گل بزنند اصلا درست نیست. ما هر روز یک نسخه جدید تجویز می کنیم. در کل فوتبال ما با یک غوره سردی اش می کند و با یک مویز گرمی اش می شود! چطور تا دیروز داشتیم سردار آزمون را با علی دایی مقایسه می کردیم. حالا مهاجمان عملکردشان ضعیف شد؟! ما در فوتبالمان نیاز به یک کار اصولی در بحث مدیریتی داریم.

نتیجه گرایی به کی روش ربط ندارد

به عقیده من شاید ایران در بحث باشگاهی نتیجه گرا باشد. اما این مساله به تیم ملی ربطی پیدا نمی کند، چرا که وقتی ما کی روش را نگه داشتیم او نسبت به دوره های قبل جام جهانی نتیجه بهتری نگرفته بود و اصلا سیستم و کار جدیدی هم در فوتبال ما انجام نداده بود. اما در بحث باشگاهی متاسفانه چون تیمها دولتی هستند بخاطر کمبود بودجه می خواهند از کمترین زمان بهترین نتایج را بگیرند و دائم مربی را تغییر می دهند. اما امیدوارم هرچه زودتر باشگاهها به سمت خصوصی سازی پیش بروند. چون تا زمانی که تیمها دولتی باشند همین است و هیچ ار زیرسازی و برنامه مدیریتی در آن انجام نمی شود.

تیم ملی از لحاظ بدنی کم نیاورد

من دیدم که بعضی از منتقدها عقیده دارند که تیم ما از لحاظ بدنی در نیمه دوم کم آورده است. در جواب آنها باید بگویم که بازیکنان تیم ملی هیچ مشکل بدنی ندارند. این سیستم تیم ملی است که دفاع می کند و این تصور به وجود می آید که تیم عقب کشیده است. متاسفانه تیم ملی آنطور که ما دوست داریم بازی نمی کند و به عقیده من در بازی با امارات هم حقش برد نبود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد