پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران
پرتال فوتبال برتر  ایران|| کلوب فوتبال

پرتال فوتبال برتر ایران|| کلوب فوتبال

کلوب فوتبال لیگ برتر ایران

ویژه – ریو روی خط فوتبال برتر

مدال مهمتر است یا اینستاگرام؟

 ویژه – ریو روی خط فوتبال برتر


یازدهمین روز از رقابتهای المپیک با تلخی هرچه تمام تر به اتمام رسید . تلخی حذف دو ورزشکار طلایی ایران در لندن مقابل دو ورزشکار گرجستانی .


   

این خبر بروز رسانی می شود...

 

 با ناکامی سه ورزشکار طلایی ایران و کسب تنها یک مدال برنز از روزی که انتظار سه طلا را از آن داشتیم ، امروز همه امید ها به فرزان آشورزاده است؛ تکواندوکای پرامیدی که قرار است هادی ساعی شماره دوی ما باشد.


خب ، مثل هر روز برویم چرخی در دهکده بازیها و ورزشگاهها بزنیم . این یک سفر گروهی است ؛ سرکشیدن به گوشه هایی که ممکن است از چشم دیگران جا بماند.

 

 

 

سونامی آرام
حذف فرزان عاشورزاده برابر تکواندو کار مراکشی، از حذف سوریان وناکامی بهداد برای ورزش ما عجیب تر بوده است.ما در این دوره از لندن پر امیدتر بودیم اما ناکامی وبدشانسی مرتب پشت هم گریبانمان را گرفت انگار همه بدشانسی های سالهای اخیر یک باره آمده بودند این جا تا گریبان ما را بگیرند.امروز هم فرزان اشتباه کرد و درحالیکه می توانست حریف را با حملات مکرر از پیش رو بردارد اقدام به اداره کردن مبارزه کرد تا ناگهان غافلگیر شود . او در 2 سال گذشته چنان خوب بود که او را سونامی ورزش لقب داده بودند اما المپیک جای دیگری است ....

 

 

 

 

یک عنوان جدید برای جامائیکا در دوومیدانی
جامائیکایی ها در المپیک های اخیر بیشتر مدال های دوهای سرعت را از آن خود کرده بودند؛ به جز طلای 110 متر با مانع مردان؛ مدالی که شب گذشته عمر مک لئود با قهرمانی در رشته به کلکسیون افتخارات این کشور اضافه کرد. مک لئود 22 ساله که سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بود، بعد از یک نمایش مقتدرانه در نیمه دوم، توانست سومین مدال طلای جامائیکا در این رقابت ها را به دست بیاورد. پیش از او، یوسین بولت و الن تامسون برای جامائیکا مدال طلا گرفته بودند.

 

 

 

 

غمگین ترین قهرمان المپیک
ری سه گوانگ از کره شمالی را می توان غمگین ترین قهرمان المپیک 2016 دانست؛ ژیمناست کره ای که بعد از بردن مدال طلا، هیچ نشانی از خوشحالی در چهره اش دیده نمی شد. گوانگ در رقابت با ورزشکاران روسیه و ژاپن، توانست مدال طلا را از آن خود کند اما در حالی که نفرات دوم و سوم با چهره ای خندان روی سکو حضور داشتند، چهره غمگین گوانگ، توجه همه را به خود جلب کرد. هرچند او در مصاحبه بعد از دریافت مدال گفت:" از اینکه توانستم باعث شادی رهبر کشورم شوم، خوشحالم." اما بسیاری معتقدند او از اینکه در بازگشت به کره شمالی، با نظارت بیشتری از روی کیم جونگ اون، رهبر دیکتاتور این کشور، روبرو خواهد شد، ناراحت است. سونگ سومین ورزشکار کره شمالی است که موفق شده در المپیک مدال طلا کسب کند.

 

 

 

 

رسوایی ، رسوایی!
پاتریک هیکی رییس کمیته المپیک اروپا در ارتباط با فروش غیرقانونی بلیت بازیهای المپیک در ریو بازداشت شد.بنا به این گزارش، هیکی 71 ساله مظنون به انتقال غیرقانونی بلیت ها به دلالانی است که این بلیت را به قیمت گزافی می فروختند.او که از دست پلیس ها به هتل محل اقامت فرار کرده بود در نهایت بازداشت شد و البته از حال رفت!

 

 

 

 

 

خواهر حسود قهرمان المپیک


چهارمین مدال طلای لورا تروت که او را به پرافتخارترین ورزشکار زن تاریخ بریتانیا تبدیل کرد، هیجان زیادی در بین بریتانیایی ها ایجاد کرد اما به نظر می رسد خواهر بزرگتر او چندان از این اتفاق خوشحال نشد. اِما تروت، خواهر لورا، در گفتگو با برنامه صبح بخیر بریتانیا گفت:" لورا بیشتر از بقیه تلاش نمی کند. همه سخت تلاش می کنند تا به بالاترین سطح برسند. این موفقیت فقط به خاطر تلاش او نیست. این به خاطر فداکاری هایی است که پدر و مادر برای ما کرده اند."
این صحبت ها واکنش های زیادی به همراه داشت و گروهی صحبت های او را زشت و خودش را حسود توصیف کردند.

 

 

آرزوی تکواندوکای مراکشی


عمر حجامی که از فرزان عاشورزاده بعنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران جهان یاد می‌کند،تا ساعاتی دیگر  باید در اولین مبارزه‌اش در شیاپ‌چانگ ریو به مصاف نماینده ایران  برود: «من عاشورزاده را به خوبی می‌شناسم. آرزوی بزرگ من مبارزه با فرزان است چرا که او نفر اول وزن 58- کیلوگرم است و در این مدت تمامی مدا‌ل‌های مهم این رده وزنی را بدست آورده است. نقطه قوت او اول فیزیک بسیار خوب و بعد سبک خاص مبارزاتش است. البته اعتماد بنفس او در هنگام مبارزه هم ستودنی است اما او نقاط ضعفی هم دارد که می‌خواهم آنها را در المپیک نشان دهم!»

 

 

 

یادی از حسین رضازاده


بهداد سلیمی چهره شاخص وزنه‌برداری ایران شب گذشته در شرایطی مدال را به حریفان خود واگذار کرد که شروعی درخشان در رقابت‌های یک ضرب داشت. سلیمی که از  ناحیه زانو دچار مصدومیت بود در حرکات دو ضرب به سختی با وزنه‌های سنگین دست و پنجه نرم کرد و سرانجام با رأی داوران از دور مسابقات کنار رفت. او که قهرمان یک دوره المپیک است، ممکن است با بهبود وضعیت زانو دوباره تلاش خود را برای حضور در المپیک توکیو آغاز کند. اما در این بین بد نیست یادی هم از حسین رضازاده کنیم که در دو المپیک برای ایران طلاهای بی‌دردسری را به ارمغان آورد. رضازاده قبل از آنکه وارد سیاست بشود، اینطور وزنه برمی‌داشت.

 

 

هزینه سنگین 5 طلا برای فلپس


بردن 5 مدال طلا توسط مایکل فلپس، هزینه ای در حدود 55 هزار دلار روی دست این ستاره آمریکایی خواهد گذاشت. کمیته المپیک آمریکای قول داده بود که به ورزشکارانی که مدال طلا دریافت کنند، 25 هزار دلار پاداش خواهد داد و ورزشکارانی هم که مدال نقره بگیرند، 15 هزار دلار نصیب شان می شود. به این ترتیب، فلپس با 5 طلا و یک نقره،  140 هزار دلار پاداش می گیرد اما از آنجا که  پاداش مالی به عنوان درآمد محسوب می شود، فلپس باید 55 هزار دلار را به عنوان مالیات بپردازد. در واقع او نزدیک به 40 درصد از پاداشش را باید مالیات بدهد.

 

 

زوج عاشق دوچرخه سواری جهان

لورا  تروت و جیسون کنی، زوج دوچرخه سوار بریتانیایی، شب گذشته در فاصله 90 دقیقه از هم، مدال طلای رقابت های المپیک را به گردن آویختند. این چهارمین مدال طلای لورای 24 ساله بود که او را به پرافتخارترین ورزشکار زن بریتانیایی در تاریخ المپیک تبدیل کرد. جیسون 28 ساله هم با دریافت سومین مدال طلایش، با رکورد سر کریس هوی برابری کرد. آنها اکنون یکی از معروف ترین زوج های ورزشکار دنیا هستند و در انگلیس آنها را "دیوید و ویکتوریا بکامِ دوچرخه سواری" لقب داده اند.

 

 

تنها امید همزبان های ما


از کاروان هفت نفری ورزشکاران تاجیکستان که در پنج رشته به بازی های المپیک ریو، اعزام شده اند، شش نفر آنان از مدالهای المپیک بی نصیب ماندند و اکنون تنها امید این کشور برای کسب مدال به «دلشاد نظراف» در رشته پرتاب چکش است.او برنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 (پکن، چین)، قهرمان آسیا در سالهای 2009 (گوانجو، چین) ، 2013 (پونه، هندوستان) و 2015 (آخین، چین) است. او در بازی های المپیک 2004 در یونان ناکام شد. در المپیک سال 2008 پکن در مکان یازدهم ایستاد و در المپیک سال 2012 لندن دهم شد.

 

 

شناگر آمریکایی دروغ می گوید ؟

پلیس ریودوژانیرو اعلام کرد که هیچ شواهدی در تایید سرقت مسلحانه از رایان لوچت و سه شناگر دیگر آمریکایی بدست نیاورده است . او ادعا کرده بود بعد از میهمانی شبانه در خانه فرانسه در مسیر بازگشت به دهکده المپیک ریو مورد دستبرد قرار گرفته است.به گفته مقامات برزیلی، شناگران آمریکایی به پلیس زنگ نزدند و افسران تحقیقات خود را براساس گزارش رسانه ها و صحبت مادر لوچت در باره سرقت آغاز کردند. پلیس با لوچت و یک شناگر دیگر گفت و گو کرد. آنها گفتند که مست بوده اند و شماره و رنگ تاکسی و حتی محل سرقت را به یاد ندارد. شناگران حتی نتوانستند بیان کنند چه زمانی این اتفاق افتاده است یا چه زمانی میهمانی را ترک کرده بودند.  حال ممکن است ادامه این ماجرا که پای وکیل لوچت را هم به ماجرا باز کرده ، به ضرر این ورزشکار تمام شود که شاید از سرقت به عنوان سرپوشی برای شب زنده داری اش استفاده کرده است .

 


مسن‌ترین مدال‌آور ریو را بشناسید


سانتاگو لاین قایقران آرژانتینی یک سال بعد از درگیری با بیماری سرطان نام خود را به عنوان مسن‌ترین برنده طلا در ریو ثبت کرد. او این رقابت را به همراه سیسیلا کارنازا فتح کرد. این قایقران 54ساله اهل آرژانتین در سال گذشته ریه خود را به تیغ جراحان سپرده بود اما در نهایت یک سال بعد او بود که نام خود را برای همیشه در تاریخ المپیک ثبت کرد.

 

 

زیباترین صحنه المپیک


ابی دی اگوستینو دونده نیمه استقامت آمریکایی با انجام یک حرکت ورزشکارانه و زیبا نام خود را سر زبان‌ها انداخت. او در میانه رقابت این رشته وقتی با زمین خوردن یکی از رقبایش  مواجه شد مواجه شد بالای سر او توقف کرد و گفت بیا تا خط پایان را با هم برویم . این حادثه حدودا در کیلومتر سوم مسیر ۵ کیلومتری اتفاق افتاد، دآگوستینو ونیکی همبلین به هم برخورد کردند و روی زمین افتادند.  دآگوستینو از جایش برخاست  و روی پاهایش ایستاد ولی همبلین روی زمین افتاده بود . ورزشکار آمریکایی به او کمک کرد تا بایستد و به او گفت که تسلیم نشود.وقتی آنها مسابقه را ادامه می دادند کاملا مشخص بود که آسیب دیدگی دآگوستینو بسیار جدی است و مچ پایش به شدت آسیب دیده و اینبار نوبت همبلین بود که او را تشویق کند.همبلین می گوید: ” اول او به من کمک کرد، من سعی کردم کمکش کنم ولی وضعیتش چندان خوب نبود.” وی مجبور بود ورزشکار آمریکایی را تنها بگذارد و به راهش ادامه دهد اگرچه در خط پایان منتظر رقیب ماند و او را در آغوش گرفت . مسئولان تصمیم گرفتند که هر دوی آنها درصورتی که آسیب دیدگی هایشان رفع شود، جمعه در فینال به رقابت بپردازند.

 

 

نمایش  امیدوار کننده غول برزیلی


 این وزنه‌بردار اهل برزیل از جذابیت‌های رقابت شب گذشته در دسته فوق‌سنگین بود. وزنه‌برداری با اندام خالکوبی شده و بدن تنومند که در میانه تشویق طرفداران روی سن می‌آمد. فرناندو ریس که در نهایت با ناکامی در بالا کشیدن وزنه‌های سنگین در حرکت دو ضرب در المپیک پنجم شد، در پایان این رقابت‌ها به خبرنگاران برزیلی گفت: تمریناتش را سخت‌تر می‌کند تا اولین برزیلی باشد که در سنگین وزن وزنه‌برداری جهان مدعی خواهد شد. فکر می‌کنید او این توانش را دارد؟

 


قهرمان پخش زمین


اپک زوندرلنت قهرمان ژیمناستیک اهل هلند که در دنیای ژیمناستیک به مرد پرنده مشهور است در رقابت‌های المپیک 2016 تجربه تلخی رااز سر گذراند. این ژیمناست مشهور که برای دفاع از عنوان قهرمانی به رقابت‌ها آمده بود در قسمت بارفیکس در هنگام اجرای حرکات ریسکی موفق به لمس کامل میله نشد تا با در رفتن دستش به شکل مضحکی زمین بخورد و پخش زمین شود.
او ثانیه‌هایی با این شکل  روی زمین افتاده بود تا همه سالن از تعجب سکوت کنند. این ژیمناست هلندی که در پایان مسابقه با لبخند روبه روی خبرنگاران قرار گرفته بود در این باره گفت: در آن لحظه فقط به پشتم فکر می‌کردم چون درد شدیدی داشتم.

 

 

 

 


جای بهداد روی سکو خالی بود


اگرچه لاشا تالاخاتزه وزنه بردار گرجستانی ، ورزشکار توانا و قدرتمند بود ولی نحوه پیروزی در دسته فوق سنگین با انتقاداتی مواجه شده است. او که در رقابت های یک ضرب موفق به خلق رکورد جهان شد، بلافاصله این رکورد را به بهداد سلیمی واگذار کرد اما در دو ضرب با بلایی که داوران بر سر بهداد آوردند، فارق‌البال وزنه را بالای سر برد و رکورد مجموع دنیا را هم شکست.  این سکوی نهایی آخرین وزن المپیک در وزنه برداری است؛ با حضور تالاخاتزه (گرجستان)، میناسیان(ارمنستان) و تورمانیتزه (گرجستان). جای بهداد روی این سکو واقعا خالی است.

 

 

حذف میزبان با 70 هزار تماشاگر


مارتا ستاره فوتبال زنان برزیل با رویای طلای المپیک وداع کرد . او و هم تیمی هایش در ضربات پنالتی مغلوب تیم شگفتی ساز سوئد شدند که در پیشتر آمریکا را از پیش رو برداشته بود . مارتا که یکی ازمهمترین بازیکنان تاریخ فوتبال زنان شناخته می شود ، در پایان بازی با اشک کنار طرفداران برزیلی ایستاد و با آنها عکسی به یادگار انداخت. سوئد که فینال فوتبال زنان را مقابل آلمان برگزار خواهد کرد از سوی رقبا به ضد فوتبال متهم شده است . بازی برزیل – سوئد در ماراکانا 70 هزار تماشاچی داشت . اتفاقی که در فوتبال زنان بی نظیر است .

 

 

اشک پرنده فرانسوی را در آوردند


رناد لاویلن پرنده فرانسوی که بخت اول رشته پرش با نیزه بود ، المپیک را به تلخی به اتمام رساند . اوکه در نبردی پایاپای طلا را به تیاگو براز برزیلی باخت روی سکو و در هنگام توزیع جوایز از سوی برزیلی ها هو شد ؛ اتفاقی که بغض او را ترکاند . این ورزشکار ممتاز اهل فرانسه بعد از این ماجرا پیغامی را از رییس کمیته بین المللی المپیک دریافت کرد که کار برزیلی های حاضر در ورزشگاه را غیرقابل قبول خواند . باخ شخصا به دیدار لاویلن رفته و از او دلجویی کرد تا اندکی به زخم او التیام بگذارد . او که رکورددار جهان است اعلام کرده این اتفاق تاثیر عمیقی بر وی گذاشته و ویرانش کرده است . او می گوید: این ماجرا شبیه کاری بود که نازی ها با جسی اوونز در المپیک برلین (1936) کردند .

 

 

پایان تلخ کهنه سوار استرالیایی


اسکات کیچ سوارکار استرالیایی بعد از 8 دوره حضور یکسره در المپیک ها ، پایان تلخی داشت . او که در رشته پرش با اسب در رقابتهای ریو 2016 حضور داشت در دور دوم این مسابقات با خودداری اسب از پرش وضعیت بدی پیدا کرد و با سقوط به محوطه پیست ، 28 سال حضور افتخار آمیز در المپیک را به اتمام رساند . کیچ 51 ساله البته مردی مورد احترام در سوارکاری دنیاست و این اتفاق کمیاب (چیزی از ارزش های او کم نمی کند)!

 

 

*رسوایی داوری در شنای ماراتن


مشکلات داوری بحش جدا نشدنی از المپیک ها هستند . بعد از مضحکه شب گذشته و حذف بهداد سلیمی ، این بار جک برنل شناگرماراتن انگلیسی با دو کارت زرد از مسابقات شنای ماراتن المپیک حذف شد و مصاحیه تندی علیه داوران این رقابت کرد . جک برنل می گوید بعد از 9 کیلومتر و 998 متر شنا ، در دومتری خط پایان در حالی که کسی کنار او حضور نداشته دومین کارت زرد را گرفته تا دیسکوالیفه شود . او می گوید: 4 سال تلاش من با بی مسئولیتی و اشتباه دو داور از بین رفت . این مضحک ترین چیزی است که در عمرم دیده بودم چون در شرایطی نبودم که بخواهم کسی را لمس کنم .
او به همراه بهداد سلیمی  و مایکل کانلان  بوکسور ایرلندی فعلا مهمترین یاغی ها علیه داوری های مسئله دار در ریو هستند. برنل می توانست با زمانی که ثبت کرده بود مدال برنز بگیرد .

 

 

*آقای مدیر -  خبرنگار


مازیار ناظمی حالا در یک سمت رسمی کمتر فرصت شیطنت و آزارهای طبیعی یک خبرنگار را پیدا می کند اما او همیشه یک خبرنگار است . این مجری – خبرنگار سابق که حالا به عنوان معاون اطلاع رسانی وزیر در برزیل به سر می برد ، در روزهای گذشته یک منبع خبری قابل اطمینان برای رسانه ها بوده است . ناظمی دیشب با تاماش آیان مصاحبه کوتاهی داشت و روز قبل تر هم خبر خداحافطی سوریان را تصحیح کرده بود. او از آنهاست که باید درباره اش بگوییم : خسته نباشی دلاور!

 

 

* شب بولت ، شب 200

 

یوسین بولت مهمترین ورزشکاری است که امروز در رقابتهای المپیک شرکت خواهد کرد . این دونده محبوب که به نیمه نهایی 200 متر صعود کرده ، خود را آماده رکورد شکنی در این رشته جذاب خواهد کرد . رشته ای که رکورد 19.72 ثانیه ای اش دو دهه برای شکسته شدن زمان برد . بولت می خواهد اولین دونده ای باشد که حدنصاب 200 متر را زیر 19 می برد . اتفاقی که به منزله تثبیت او به عنوان سریع ترین مرد زمین از ازل خواهد بود .

 

 

* نمایش انتقاد برانگیز دوقلوهای آلمانی


به هرحال خیلی ها ، المپیک عرصه نمایش است . این فرصتی است برای آنهایی که بخت مدال ندارند اما می توانند در تراکم بیننده ها و دوربین ها، شهرتی برای خودشان دست و پا کنند ؛ نمونه اش دوقلوهای آلمانی  خانم ها لیزا  و آنا هرنر که دست به دست هم از خط پایان گذشتند و سوژه عکاس ها شدند . اما این جلب توجه مورد انتقاد شدید مربی و البته اعضای بلندپایه کمیته ملی المپیک آلمان قرار گرفته است . آنها که در ماراتن در رده 81 ایستادند ، 15 دقیقه زیر رکورد شخصی شان دویدند و رتبه ضعیفی به دست آوردند .و به عقیده دیگران تمرکز آنها به نمایش بوده است تا تلاش برای کسب مقام ... البته پربیراه هم نیست در دنیایی که کنترل اش دست شبکه های اجتماعی و اینستاگرام  است . طبعا آنها به صورت تنها نمی توانستند توجه عکاس ها را به خود جلب کند اما همه از یک دوقلوی دست توی دست در ماراتن المپیک استقبال می کنند!

 

 

*استرالیا در شرایط ایران


دیروز فقط برای ما بد یمین نبود . استرالیایی ها هم رد رشته های مختلف شکست های سنگینی را تحمل کردند . آنها که البته 7 طلا در المپیک به دست آورده اند دیروز با نتایج ضعیف در رشته های مختلف روز تلخی داشتند. اول ، حذف تیم بسکتبال در ¼ نهایی مسابقات مقابل صربستان با اختلاف یک شوت (73-71) و بعد حذف در رشته هایی مثل 400 متر بانوان (دوومیدانی) ، پرش سه گام ، دوچرخه سواری ، پرتاب چکش بانوان ، واترپولو و ...
نمی دانیم آنها هم ناداوری دارند یا نه اما ما و استرالیایی ها حال مشترکی داشتیم .

 

*برزیل برنز 8 سال پیش را گرفت!


با مسجل شدن دوپینگ یک دونده دیگر روس ، مدال طلای تیم 4 در 100 متر امدادی این کشور در رقابتهای المپیک 2008 پکن از این تیم پس گرفته شد و به برزیل رسید . در تصمیم آی او سی مدالهایی که خانم یولیا چرموشانسکایا در آن مشارکت داشته باطل شد که مدال مهم 4 در100 متر امدادی المپیک پکن هم شامل آن می شود . به این ترتیب ، بلژیک ، نیجریه و برزیل یا یک پله ارتقا سکوی جدیدی را شکل داده اند.

 


این که شما بعد از 8 سال در حالی که ممکن است از ورزش بازنشسته شده باشید ، دوباره مدال بگیرید ، چیز غریبی است . اما یک برنز بهتر از هیچی است . این را می توانید از عبدولی و نوروزی بپرسید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد